My reputation Dashboard - online reputation management
NederlandsEngels

  

Online Reputatiemanagement (Webcare)


Wat is reputatie management?

Volgens Wikipedia: Online reputatiemanagement is het met digitale technieken beïnvloeden en manipuleren van de beeldvorming van een persoon, een handelsmerk of een organisatie zoals die via de sociale media gestalte krijgt. Aandacht gaat naar het beheersen van het publieke sentiment door een positieve beeldvorming op te roepen of een negatief beeld te vermijden.

 

De reputatie van een hotel of restaurant wordt gevormd door haar gasten op oa social media, review sites, media en mond op mond reclame. Het beheren van uw online reputatie is om uiteenlopende redenen belangrijk:

 

1. 93% van de hotelgasten of restaurant gasten laten zich beinvloeden door online reviews en hotel beoordelingen en de meerderheid boekt een hotel met een hoge score

2. Een hoge score werkt als een magneet "daar wil ik ook verblijven"

3. De aantrekkingskracht van een hotel of restaurant wordt ook voor nieuw talent en investeerders verhoogd

4. Werkt motiverend binnen het bedrijf - betrokken en gemotiveerde werknemers leveren een betere gastvrijheidservaring

 

De online reputatie geeft de mate van gasttevredenheid (klanttevredenheid) weer. Het online dashboard My Reputation Dashboard maakt online reputatiemanagement en webcare eenvoudig en overzichtelijk.

 

   

Reviews - Kans of bedreiging?

Een onterechte nare beoordeling op Tripadvisor of Zoover is natuurlijk vervelend maar over het algemeen geven de gemiddelden van alle review sites een goed en gemiddeld beeld van de gasttevredenheid van uw gasten. Negatieve reviews leveren waardevolle informatie op voor een verbeter traject in uw organisatie en positieve reviews ...zijn gewoon positief!

Online reviews zijn er, blijven er en zullen alleen maar belangrijker worden en hotels en restaurants moeten hier een actieve houding in gaan nemen.

 

Artikel uit hotelierfocus.nl

Of je nu als hotelier persoonlijk wel of geen waarde hecht aan recensie-websites, je kan er zakelijk niet meer omheen. Toch zie je dat heel veel hotels totaal niet (of veel te laat) reageren op geplaatste recensies, zelfs niet op de negatieve reacties. En als hotels wél reageren, gebeurt dat ook niet altijd op de juiste manier. Lucy van Alphen, Managing Partner van A-Sense Hospitality, geeft haar opinie over het reageren op recensies. lees meer

 

Findings Cornell University - Bron Cornell

Second, transactional data from Travelocity illustrate that if a hotel increases its review scores by 1 point on a 5-point scale (e.g., from 3.3 to 4.3), the hotel can increase its price by 11.2 percent and still maintain the same occupancy or market share lees meer

 

Findings Michael Luca Business School Study - Impact of reviews on restaurant revenue

Luca studied the effects of Yelp ratings on the revenue of restaurants and discovered several interesting findings.  Studying the relationships of restaurants' revenues to their Yelp reviews in Seattle over a period from 2003 to 2009, he found a significant relationship between a restaurant’s average rating and revenue. Lees het hele artikel over de impact van beoordelingen op restaurant omzet.

Kans - Gratis Gasttevredenheidsonderzoek

Waarom nog dure en tijdrovende onderzoeken verrichten naar de gasttevredenheid beleving van uw gasten terwijl dit gratis geleverd wordt door sites als Tripadvisor, Zoover, Booking.com en anderen. Beter is het om uw tijd te besteden aan

  • Dagelijks uw reviews te beheren
  • Reageren op reviews
  • Uw medewerkers en afdelingen tijdig informeren over positieve en negatieve beoordelingen
  • Werken aan productverbetering en verhogen gastvrijheidsbeleving
  • Gebruik positieve reviews in uw eigen communicatie
  • Vraag zelf actief om reviews

Voor meer informatie neem contact met ons op!

 

 

 

 © 2013 Myreputationdashboard.com. All Rights Reserved. | ContactPrivacy Policy | Terms and Conditions | Sitemap

Powered by : QualitySites4All
myreputationdashboard.com maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.      Deze melding verbergen