My reputation Dashboard - online reputation management
NederlandsEngels

  

Onderzoek naar de impact van reviews op de gemiddelde kamerprijs en bezetting van hotels

Onderzoeksresultaten uit een onderzoek van online reputation dashboard aanbieder MyReputationDashboard.com over de impact van reviews op de bezetting en gemiddelde kamersprijs van een hotel.

 

De reputatie van een hotel wordt gevormd op oa social media, review sites, media en mond tot mond reclame. Het beheren van de online reputatie van het hotel is om uiteenlopende redenen belangrijk:

  • 93% van de hotelgasten laat zich beïnvloeden door beoordelingen en de meerderheid boekt een hotel met een hoge score
  • Een hotel met een hoge score en positieve reviews werkt als een magneet voor boekers en gasten:  "daar wil ik ook verblijven"
  • Het hotel met een hoge score wordt ook voor nieuw talent en investeerders aantrekkelijker
  • Een hoge score werkt motiverend binnen het bedrijf - betrokken en gemotiveerde werknemers leveren een betere gastvrijheidservaring

Gemiddelde kamerprijs loopt op met stijging review score blijkt uit onderzoek

Cornell University berekende aan de hand van data uit Travelocity dat wanneer het hotel de review score met 1 punt kan verhogen op een 1-5 schaal het hotel de kamerprijs met 11.2% kan verhogen met gelijkblijvende bezetting of marktaandeel.

 

MyReputationDashboard.com voerde een onderzoek uit waarbij de prijzen op booking.com op een bepaalde datum werden afgezet tegen de gemiddelde score van het hotel. Uiteraard werden alleen hotels in een bepaalde sterrenclassificatie en vergelijkbare locatie met elkaar vergeleken. Uit het onderzoek blijkt dat de gemiddelde kamerprijs in alle steden op loopt naarmate de review score hoger wordt. Ook bij het onderzoeken van internationale steden als London en Parijs blijken dezelfde trends waar te nemen.

 

Enkele voorbeelden:

 

Maastricht – gebaseerd op 31 4-sterren hotels

 

Rotterdam – gebaseerd op 9 3-sterren hotels

 

Amsterdam – gebaseerd op 22 2-sterren hotels

 

Amsterdam gebaseerd op 11 5-sterren hotels

 

Arnhem en omgeving gebaseerd op 28 4-sterren hotels

 

Den Haag gebaseerd op 11 4-sterren hotels

 

Kortom Reviews biedt u een krachtig instrument om de omzet te maximaliseren

Het is van belang voor hotels de positie van het eigen hotel te monitoren tov het gemiddelde (de groene streep). Is de ADR van het hotel significant lager dan het gemiddelde in de stad dan kan het hotel met behoud van bezetting de prijs verhogen. Bij een ADR die significant hoger ligt dan het gemiddelde zou dit kunnen betekenen dat de bezetting achterblijft bij het gemiddelde van de stad. Het hotel zou dan kunnen experimenteren met het verlagen van de ADR en daarbij de yield (Occupancy x ADR) scherp monitoren om tot omzet maximalisatie te komen.

 

Lees alle tips van MRD over reviews en online reputatie op deze site maar ook de tips van experts van Buzz Capture, Olifant Media, Zoover en Travelnext samengesteld uit het congres Love @ First Site met als thema: It's all about Reviews now!

Tips van Tripadvisor - manage uw reviews

Why is it important to respond to reviews?

  • Responding to positive and negative reviews clearly demonstrates – to both former and prospective guests – that you are interested in feedback, and that you take customer service seriously.
  • In a September 2012 survey*, 78% of respondents said that seeing a hotel management response makes them believe that the hotel cares more about its guests. Over half of survey respondents also said that seeing a management response generally makes them more likely to book (versus a comparable hotel that did not respond to travelers).

How should I respond to a negative review?

  • Respond quickly - A prompt response shows prospective guests that you take customer service seriously, and quickly adds your perspective on the situation to the original review.
  • Be courteous and professional - When replying, remember that your management response will be seen not just by the reviewer, but also by potential guests who are considering booking. In a recent PhoCusWright survey 64% of respondents said that an aggressive/defensive management response to a bad review made them less likely to book that hotel.
  • Thank the reviewer. If you don’t agree with the reviewer or feel they are being unfair, relay your side of the story in a polite and unemotional way. Demonstrate that all feedback is important to you, be it good or bad.
  • Address the specific issues:  If the review contains any specific complaint, explain what you have done to fix the issue so potential guests are reassured that the problem is resolved.
  • Highlight the positives - Highlight any positive comments the reviewer has made. You can even take the opportunity to mention related services or planned upgrades that you would like to share with potential guests.

 © 2013 Myreputationdashboard.com. All Rights Reserved. | ContactPrivacy Policy | Terms and Conditions | Sitemap

Powered by : QualitySites4All
myreputationdashboard.com maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.      Deze melding verbergen