My reputation Dashboard - online reputation management
NederlandsEngels

  

Webcare - Tip van My Reputation Dashboard

Webcare is een ander woord voor Reputatiemanagement en houdt in het actief monitoren van uw online reputatie. Deze wordt in de hospitality industrie meer en meer gevormd via reviews en hotelbeoordelingen op 3rd party websites als Booking.com, Zoover, Tripadvisor etc.

 

Wikipedia:

Webcare is het beleid van een bedrijf om actief te reageren op uitlatingen over dat bedrijf in sociale media, bijvoorbeeld van consumenten die vragen of klachten hebben. Sommige bedrijven en organisaties schakelen externe partijen in om hun online reputatie in de gaten te houden. Deze partijen bekijken en analyseren wat er over een bedrijf, product of organisatie op sociale media, blogs en fora wordt gezegd.

Het doel van webcare is onder andere imagoschade voorkomen en producten onder de aandacht brengen wanneer een consument aangeeft op zoek te zijn.

 

Tips voor goede webcare

  • Reageer niet alleen op negatieve reviews maar ook op positieve reviews
  • Reageer direct (liefst dezelfde dag)
  • Zorg dat teamleden op de hoogte zijn van reviews die in hun afdeling relevant zijn
  • Bekijk van tijd tot tijd uw concurrenten - waarom scoren zij hoger/lager?
  • Analyseer trends in reviews en past product, prijs of service aan waar nodig
  • Beloon positieve reviews middels een berichtje op bijvoorbeeld uw facebook pagina
  • Deel reviews in uw communicatie uitingen (web, social)
  • Wees persoonlijk dus zorg dat iedere reactie uniek is. Maak geen gebruik van standaard reacties
  • Zorg dat actiepunten gecommuniceerd naar de klant ook werkelijk doorgevoerd worden
  • Blijf altijd correct en "gastvrij" - ook in reacties op negatieve reviews
  • Zorg dat 1 of 2 personen in uw organisatie "eigenaar" zijn van het project webcare. Wijs verantwoordelijke aan die het bedrijf goed kennen, taalvaardig zijn en social media goed beheersen.
  • Tot slot - gebruik hotel reviews om tot een beter product te komen en meer winstgevend te worden!

 

Review scores bepalen ADR en Bezetting en Restaurant Omzet!

Onderzoek toont aan dat wanneer een hotel-restaurant zijn/haar score met 1 punt verhoogd op bijv Tripadvisor dan kan het hotel de kamerprijs verhogen met 11.2% en dezelfde bezetting behouden en bij restaurants is een omzet stijging tot wel 9%. Zonder prijsverhoging leidt een verhoging met 1 punt naar een verhoging in bezetting van 0,54%

 

Bron: Ehotelier.com en Quantifying Yelp door Michael Luca

 

 

 

 

 

 

 

 © 2013 Myreputationdashboard.com. All Rights Reserved. | ContactPrivacy Policy | Terms and Conditions | Sitemap

Powered by : QualitySites4All
myreputationdashboard.com maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.      Deze melding verbergen