My reputation Dashboard - online reputation management
NederlandsEngels

  

Hoe om te gaan met (negatieve) reviews en reputatie management - TIPS

Tips van de experts van Zoover, Buzz Capture, TravelNext, Olifant Media en My Reputation Dashboard over het monitoren en managen van zowel positieve als negatieve reviews op review sites en social media. Meer dan 50 waardevolle tips werden tijdens het HSMAI congres gegeven om uw online reputatie beter te beheren.

 

Het thema van het jaarlijkse HSMAI congres Love @ First Site was: It's all about reviews now! De leden en gasten van de HSMAI werden geïnformeerd door sprekers uit het vak, te weten: Arne Keuning van TravelNext, Stephan Bosman van Zoover, Jaap van Zessen van Buzzcapture, Steven de Jong van Olifant Media en Janneke Nijenhuis van Hands-On Advies en My Reputation Dashboard. De verschillende presentaties leverde voldoende tips op met betrekking tot reviews en webcare. Daarom is er een overzicht gemaakt van alle tips van de dag.

 

Tips van Arne Keuning van TravelNext:

De opening werd verzorgd door Arne Keuning van TravelNext. In zijn presentatie werd benadrukt dat de consumentkeuze voor een bepaald product of dienst steeds meer wordt beïnvloed door reviews. 

 

Do’s

  • Incasseer en neem even de tijd om na te denken;

  • Neem iedereen serieus;

  • Accepteer dat mensen soms willen klagen;

  • Betrek mensen die online positief over u praten;

  • Vraag tevreden klanten een aanbeveling over u te schrijven (faciliteer dit d.m.v. link, kaartje, privébericht).

Dont’s

  • Negeren;

  • Ontkennen;

  • Mengen in discussie;

  • Emotioneel worden.

Tips van Janneke Nijenhuis van My Reputation Dashboard:

In de break out, gegeven door Janneke Nijenhuis, werd vooral gefocust op online reputatie, webcare, reviews en tips. De vraag, 'hoe te reageren op reviews?' stond centraal.
 

Tips:

  • Blijf beleefd;
  • Reageer snel;
  • Blijf professioneel;
  • Bedank de reviewer voor de feedback;
  • Zorg dat de reactie inhoudelijk klopt;
  • Let op spelfouten;
  • Gebruik positieve reviews in uw eigen communicatie; 
  • Vraag actief om reviews;
  • Deel reviews in uw communicatie; 
  • Wees persoonlijk. Maak geen gebruik van standaard reacties;
  • Zorg dat actiepunten ook werkelijk doorgevoerd worden. Wijs iemand aan voor de webcare.

Tips van Jaap van Zessen van Buzzcapture:

In de break out, gegeven door Social Media Expert Jaap van Zessen van Buzzcapture, was de centrale vraag: ’Hoe ga je om met online reviews?’

 

Tips: 

  • Bekijk hoeveel tijd je kwijt bent aan webcare;
  • Maak klanten fan of volger;
  • Ga zelf anderen volgen, zo creëer je meer volgers;
  • Vraag mensen in te checken op Facebook bij jou;
  • Hang een scherm op zodat mensen hun eigen tweet kunnen zien. Hierdoor wordt Twitteren bevorderd;
  • Haal een klagende klant snel van zijn/haar podium af. Handel de klacht privé af. Zo blijft imagoschade beperkt.

 

 

Tips van Steven de Jong van Olifant Media:

In de break out, gepresenteerd door Steven de Jong van OlifantMedia, was de centrale vraag: ‘Hoe krijgt men meer positieve reviews binnen?’ 

 

Tips:

  • Bedenk een unieke actie;
  • Creëer een unieke ervaring;
  • Presenteer een uniek object;
  • Vestig je op een unieke locatie;
  • Informeer en inspireer met unieke content;
  • Toon expertise in bestaande Twitter Discussies;
  • Gebruik Tripadvisor review express;
  • Toon expertise in Tripadvisor forum;
  • Werk samen met goede bloggers;
  • Stimuleer Facebook reviews met cadeaus of kortingen;
  • Anticipeer op Facebook Graph Search: verzamel check-ins;
  • Onderzoek samenwerkingen met anderen in jouw branche of omgeving.
     

Tips van Stephan Bosman van Zoover:

De bijeenkomst van HSMAI werd afgesloten door Stephan Bosman van Zoover. De uitspraak ‘Content is king’ werd benadrukt.

 

Tips:

  • Zorg voor genoeg reviews;
  • Zorg voor nieuwe reviews (nieuwe reviews wegen zwaarder in de totaalscore dan oudere reviews);
  • Antwoord op reviews;
  • Zorg dat online informatie correct en volledig is – Naast foto’s kun je ook video’s uploaden naar Zoover en tips geven;
  • Maak gebruik van awards ontvangen van reviewsites, zoals de Zoover recommended awards;
  • Maak gebruik van widgets van reviewsites om informatie te delen op uw eigen site;
  • Premium accounts hebben een directe boek nu button naar de eigen site op Zoover. Wellicht interessant nu de trend in de hotellerie is om meer boekingen via de eigen site te ontvangen.

 

 

 © 2013 Myreputationdashboard.com. All Rights Reserved. | ContactPrivacy Policy | Terms and Conditions | Sitemap

Powered by : QualitySites4All
myreputationdashboard.com maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik HIER voor meer informatie.      Deze melding verbergen